Als je e-mail wilt ontvangen met bijvoorbeeld Outlook, tablet of telefoon moet je onderstaande instellingen gebruiken.
Let op, dit geldt alleen voor lokale mail clients op een apparaat.
Voor instellingen Office 365 en Outlook.com, raadpleeg je Microsoft account.
Voor instellingen Gmail, raadpleeg je Google account.
Lukt het niet na een hostnaam wijziging om e-mail te ontvangen of te verzenden dan houdt je PC mogelijk oude DNS instellingen vast. Start je PC opnieuw op of leeg de DNS cache op je PC.
Hoe leeg ik de DNS cache op mijn PC?
Voor een iPhone hebben we een uitgebreide handleiding.
https://www.i24.nl/wp/faq/hoe-stel-ik-mijn-iphone-in-voor-mijn-e-mail/
Voor Android-telefoons en tablets kunnen dezelfde instellingen gebruikt worden.
Hostnaam/Mailservers
Je hostnaam en mailservers staan vermeld in de e-mail met account gegevens. Ben je die kwijt dan kun je je hostnaam en mailservers ook zelf opzoeken.
Waar vind ik mijn hostnaam en mailservers?
DE VOLGENDE INSTELLINGEN GEBRUIKEN
Wij adviseren IMAP te gebruiken ipv POP.
We leggen hier uit waarom
Gebruik NIET de standaard mailservers die vaak vooraf staan ingesteld. Voorbeeld: mail.domeinnaam.nl Hiermee komt je verzonden mail mogelijk in de spamfolder van de ontvanger terecht of wordt gebounced..
Maak je een nieuw account aan op het apparaat dan
tussen { } zelf invullen (zonder { } ):
Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
INKOMENDE MAILSERVER
IMAP
Server inkomende mail : {hostnaam}
IMAP Poort: 993 met SSL/TLS
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
of
POP(3)
Server inkomende mail : {hostnaam}
POP Poort: 995 met SSL/TLS
POP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
POP3Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
UITGAANDE MAILSERVER
SMTP
Server uitgaande mail: {hostnaam}
SMTP Poort: 465 of 587 met SSL
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA
E-MAIL TESTEN
Ga naar je webmail en login met het e-mailadres wat je hierboven hebt ingesteld.
https://www.i24.nl/wp/faq/waar-vind-ik-mijn-webmail-en-hoe-log-ik-in/
Stuur een e-mail vanuit de webmail naar test@i24.nl met als onderwerp ‘Test’
Ontvang je een reply met ‘Geslaagd’ dan werkt je mail account goed.
Ontvang je wel e-mail met de webmail, maar niet met een andere mail client, dan moet het probleem echt gezocht worden in de instellingen van dat apparaat. Loop alle instellingen nog een keer na en gebruik de wachtwoorden waarmee je ook op de webmail hebt ingelogd.