Handleiding E-mail in Outlook instellen

Let op, dit betreft het toevoegen van e-mail accounts in standaard Outlook (lokaal geïnstalleerd op een PC of telefoon). Voor het instellen van Outlook.com/Office365 moeten er andere instellingen en DNS records worden toegevoegd. Volg daar voor de instructies van Microsoft.

1. Klik in de werkbalk op Bestand en selecteer Info.
2. Klik op Accountinstellingen en kies de optie ‘Profielen Beheren’.

Er opent nu een venster ‘E-mailconfiguratie – Outlook’.

3. Klik hier op de button ‘E-mailaccounts…’.
4. Kies in het tabblad ‘E-mail’ voor ‘Nieuw…’.
5. Laat vervolgens de instellingen leeg en selecteer onderaan ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ en klik op ‘Volgende’.
6. Kies voor POP of IMAP en klik op ‘Volgende’.
7. Vul onderstaande gegevens in:

Gebruikersgegevens

– Naam: de naam die anderen zullen zien als ze een e-mail van u ontvangen.
– E-mailadres: het volledige emailadres

Servergegevens

– Server voor inkomende e-mail (IMAP): de hostname van je hostingpakket *
– Server voor uitgaande e-mail (SMTP): de hostname van je hostingpakket *

*  De hostname van je server is vermeld in de mail met je hostinggegevens.

Aanmeldingsgegevens

– Gebruikersnaam: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

Vink ‘Wachtwoord onthouden’ aan.

6. Klik op ‘Meer instellingen’ en ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
7. Vink de optie Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.
8. Selecteer Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.
9. Ga naar het tabblad Geavanceerd en vul in:

– Inkomende e-mail: 993 (IMAP) of 995 (POP3)
– Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL

– Uitgaande e-mail (SMTP): 465
– Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL

10. Klik op ‘OK’ om het venster ‘Instellingen voor internet e-mail’ te sluiten.
11. Klik op ‘Accountinstellingen testen’ om de instellingen te testen.
12. Klik tenslotte op ‘Volgende’ en daarna op ‘Voltooien’.