Ik heb mijn DNS ingesteld voor een andere mailprovider maar mijn mail werkt nu niet meer.

We begrijpen dat het e-mailen met uw eigen domein bij online diensten als Gmail, Outlook.com, Office 365 en Microsoft 365 voordelen heeft icm andere functionaliteiten die een online dienst levert. Echter, dit heeft wel wat consequenties. Dit geldt overigens niet voor het gebruik van e-mail clients die lokaal op een pc of telefoon staan, hier hoeven geen DNS instellingen voor aangepast te worden.

Meest voorkomend probleem is de melding dat de mail niet meer (goed) werkt nadat men zelf de DNS instellingen heeft gewijzigd om te kunnen mailen met een andere mailprovider. Opvallend is dat men dit probleem dan altijd bij ons meldt en niet bij de andere provider. Wij hebben namelijk de DNS bij oplevering zo optimaal mogelijk ingesteld en 100% compliant beveiligd zodat u veilig en probleemloos kunt e-mailen en uw mail gegarandeerd wordt afgeleverd en niet in spamfolders terecht komt.

Als u andere mailproviders wilt gebruiken voor het afhandelen van e-mail dan moeten er verschillende DNS records worden toegevoegd en gewijzigd. Dit moet nauwkeurig worden uitgevoerd omdat anders er problemen ontstaan. Volg exact de instructie van de leverancier! De wijzigingen kunnen pas na 24 uur zichtbaar zijn in alle DNS zones, afhankelijk van de locatie en provider. Nadat DNS records zijn gewijzigd loopt de mail niet meer via ons, zijn wij niet meer verantwoordelijk voor de juiste werking en kunnen wij ook geen problemen met e-mail voor u oplossen. Wij moeten u dan helaas doorverwijzen naar de andere mailprovider. NB: Uw domein verliest ook de status 100% compliant omdat de meeste providers hier niet aan voldoen.

Voor het het herstellen van DNS records worden kosten in rekening gebracht!
https://www.i24.nl/wp/product/dns-wijziging/