Ik krijg een melding dat ik over mijn verzendlimiet ben. Hoe los ik dat op?

In de strijd tegen spam hanteert wereldwijd elke provider antispam regels. Gereglementeerd via de CAN-SPAM Act in de Verenigde Staten, Canada’s Anti-Spam Legislation (CASL) en de General Data Protection Legislation (GDPR) in Europa.

Er zijn 2 soorten limieten op het verzenden van e-mail

  1. Een dagelijkse verzendlimiet, deze is bij ons afhankelijk van de pakketkeuze maar kan worden opgehoogd met een pakketuitbreiding.
  2. Een beperking op het aantal e-mails per minuut. Het gaat hier niet over het totale quota per dag, maar dat er binnen 60 seconden maximaal 60 berichten verstuurd mogen worden. Deze kan niet worden opgehoogd.

Het is dus niet mogelijk in 1x naar een grote hoeveelheid adressen te versturen. Wij raden daarom aan nieuwsbrieven e.d. te versturen met een (gratis) online nieuwsbriefsysteem. Deze sturen bulkmail altijd volgens de richtlijnen automatisch in kleinere pakketjes.

Wij adviseren het nieuwsbriefsysteem van het Nederlandse LaPosta

Je kunt dit zelf ook doen door je adressenlijst te verdelen over bijvoorbeeld max 50 adressen per e-mail. Hiermee voorkom je blokkering.

LET OP: I.h.k.v. de AVG wet is het niet toegestaan dat adressen in bulkmail worden getoond aan de ontvangers. Stuur de mail dus in het AAN veld altijd alleen naar jezelf en zet de geadresseerden in het BCC veld! Doet u dat niet dan kan een ontvanger een klacht indienen bij de autoriteit persoonsgegevens waarmee u een boete riskeert omdat dit wordt gezien als een datalek!